• کمپرسور اسکرو بدون روغن سری WFC

کمپرسور اسکرو بدون روغن سری WFC

کمپرسور اسکرو بدون روغن سری WFC

کمپرسور های هوای فشرده با صرف انرﮊی مکانیکی فراوانی هوا را به یک حجم کوچک، متراکم می کند در نتیجه باعث افزایش فشار می شود. معمولاً گاز پر فشار خروجی از کمپرسورها به منظور گاهش دمای هوای فشرده از یک سیستم خنک کننده عبور داده می شود. حجم گازي كه بايد متراكم شود بستگي به ميزان حرکت پیستونها و یا چرخش روتورهای كمپرسور دارد. کمپرسور در حدود 7 الی 8 hp انرژی الکتریکی برای تولید هوای فشرده در ابتدای خط تولید مصرف میکند و در پایان خط حدود hp 1 انرژی مفید تحویل مصرف کننده میدهد.

در بسیاری از كمپرسورها، فشرده سازی هوا توسط كمپرسور در محفظه هواساز در مجاورت روغن انجام می گیرد. استفاده از روغن باعث روانکاری ، خنک کاری ، آب بندی و جلوگیری از خوردگی و سایش می شود.  با تعبیه فیلتراسیون جهت جداسازی روغن از هوا، مقدار ناچیزی روغن در هوای خروجی باقی می ماند که در اکثر موارد قابل تحمل است.

حال از آنجایی که حضور روغن در هوای خروجی از كمپرسورها در برخی صنایع به دلیل مجاورت با محصول و احتمال آلایندگی ( صنایع غذایی ، دارو سازی ، نساجی وصنایع رنگ) و یا تاثیر بر كاركرد مطلوب تجهیزات پنوماتیك و ابزار دقیق ( صنایع نفت و گاز ، نیروگاهی و … ) مشكل ساز خواهد بود، بنابراین براي بخش هايي كه با هم درگير هستند از جنس هاي ويژه اي چون گرافيت استفاده مي شود تا دماي زياد حاصل از اصطكاك را خنثي نمايد. در اين كمپرسورها ذرات روغن در هواي خروجي وجود نخواهند داشت و هواي پاك توليد خواهند كرد. در کمپرسور هـای اکسیژن وجــود روغن در سیــال باعـث انفجــــار مــی گردد و لـذا در اینگونه موارد حتمــا باید از کمپرسور بدون روغن استفاده کـرد تا از عدم وجود روغــن در هوای خروجی اطمینان حاصل نمود. از این نمونه کمپرسورها میتوان به کمپرسور اسکرو بدون روغن سری WFC اشاره کرد.

در این کمپرسورها از دو روتور نر و ماده که به وسیله آب خنک میشود و می چرخند. روتورهای جلویی دارای چهار دنده می باشند. روتور نر به جعبه دنده متصل شده است. روتور پشتی دارای شش دندانه می باشد. جنس روتورها باید به گونه ای باشد که توانائی تحمل تنش های حرارتی بالا را دارا باشند. لذا معمولا ” جنس روتورهای چنین کمپرسور هایی از جنس سرامیک می باشد.


– کمپرسور های آبی تک مرحله ای با روتورهای سرامیک و پوسته برنز
– به همراه خشک کن تبریدی
– مدار بسته آب که توسط خشک کن تبریدی پوشانیده شده اند.
– دور متغیر (اختیاری)
– مجهز به فیلتراسیون داخلی
– کنترل پنل کاربر پسند در کمپرسور اسکرو بدون روغن سری WFC

مزایا:

– آب استفاده شده در سیستم با خشک کن تبریدی پوشش داده شده اند.
– جهت فرایند لوبریکاسیون فقط از آب استفاده می شود ر نتیجه هیچ روغنی در سیستم وجود ندارد.
– از بین بردن گرما توسط آب باعث دستیابی به گرمای پایین کارکرد شده است در نتیجه انرژی کمتری جهت خنک کاری نیاز می باشد
– هزینه پایین نگهداری
– کارایی بالا
– هوای پاک محیط دوست
– عدم وجود هرگونه آلودگی و بوی ناشی از روغن

شرکت هواتک صنعت آرنا نماینده رسمی شرکت ورتکس(VORTEX) می باشد و شما می توانید جهت تهیه کمپرسور اسکرو بدون روغن سری WFC با بخش فروش ما تماس حاصل فرمائید.

منبع: وب سایت ورتکس(VORTEX)

کمپرسور اسکرو بدون روغن سری WFC