• خشک کن جذبی

خشک کن جذبی VORTEX:

خشک کن جذبی VORTEXکمپرسور حجم قابل توجهی از هوا را مکش می کند و فشار آن را به هفت برابر فشار هوای محیط می رساند .هوای محیط همواره دارای مقداری آب به صورت بخار می باشد. حال از آنجایی که هوا قابلیت فشرده شدن دارد ولی مایعات فشرده نمی شوند این رطوبت بصورت مایع در هوای فشرده بوجود می آید. هوایی که رطوبت بالایی دارد نمیتواند در صنعت مورد استفاده قرار بگیرد چون ممکن است آسیب جدی به سامانه ی توزیع و انتقال هوا و دستگاههای مصرف کننده از جمله ایجاد رسوب و خوردگی و افزایش هزینه های تعمیرات قطعات و تجهیزات پنوماتیکی و کاهش کیفیت در تولیدات شود بنابراین پیشنهاد مابرای رفع این مشکل استفاده از خشک کن جذبی VORTEX میباشد.

اساس عملکرد خشک کن جذبی VORTEX:

هوای خروجی از کمپرسور مقداری گرمتر از هوای محیط است با گذشت زمان هوا در مخزن خنک می شود و بخار آب موجود در هوا، به مایع تبدیل شده و در مخزن جمع می شود.

هر چقدر دما بالا تر باشد هوا می تواند مقدار بیشتری آب را در خود نگه دارد. با پایین آمدن دما، توانایی هوا در نگهداری رطوبت کاهش می یابد و آب از هوا جدا می شود.

در بعضی از خطوط تولید نیاز به هوای فشرده با بالاترین کیفیت و کمترین میزان آب (مانند : صنایع دارویی، مواد غذایی، شیمیایی و خودروسازی) می باشد.بدین منظور خشک کن جذبی با نقطه شبنم 40°C تا 70°Cطراحی شده اند.

این سری از خشک کن جذبی VORTEX دارای میکرو فیلتر اولیه و ثانویه وداست فیلترو دو برج فولادی که دیواره داخلی برجها با رنگ اپوکسی پوشانیده شده است.هریک از برجها حاوی مواد جاذب می باشد که این مواد مسئول جذب بخار آب می باشد. در مرحله اول هوای فشرده از فیلتر اولیه گذشته و رطوبت موجود در هوای فشرده در میان بافت المنتها بطور کامل محبوس شده و رطوبت باقی مانده از طریق شیر تخلیه ADV1 خارج می شود و در فیلتر روغن بخار روغن بطور کامل حذف می شود و مقدار اندک آب باقی مانده از طریق شیر ADV2 پاکسازی می شود. هوای فشرده پس از عبور از یک شیر سه طرفه بصورت متناوب به هر یک از برجها هدایت شده و پس از رسدن به نقطه شبنم مورد نظر خارج و جهت استفاده در دسترس قرار می گیرد.

احیاء:

سیکل احیاء در دو مرحله بصورت خودکار توسط درایر جذبی صورت می پذیرد :


1- کاهش فشار: عکس عملیات جذب یعنی کاهش فشار باعث دفع رطوبت از مواد جاذب می شود.
2- عبور هوای خشک: مقدار رطوبت باقی مانده در معرض جریان هوا قرار گرفته و حذف خواهد شد . بدین صورت عمل احیاء کامل می شود.

پس از مدتی مواد جاذب اشباع و قابل نبوده در نتیجه می بایست مواد جاذب تعویض و شارژ گردند.

بعضی از ویژگی های درایرهای جذبی در زیر بیان شده است:


1- طراحی شده برای نقظه شبنم فشار ثابت
2- حذف کردن اب و فریز کردن در درجه حرارت پایین محیط اطراف
3- مجموعه کامل درایر و میکروفیلتر ها و مواد جاذب اکتیو آلومین
4- شامل ساختار فولادی به همراه پایه های نگهدارنده