• خشک کن تبریدی

کمپرسور حجم قابل توجهی از هوا را مکش می کند و فشار آن را به هفت برابر یا بیشتر فشار هوای محیط می رساند .هوای محیط همواره دارای مقداری آب به صورت بخار می باشد. حال از آنجایی که هوا قابلیت فشرده شدن دارد ولی مایعات فشرده نمی شوند این رطوبت بصورت مایع در هوای فشرده بوجود می آید. هوایی که رطوبت بالایی دارد نمیتواند در صنعت مورد استفاده قرار بگیرد چون ممکن است آسیب جدی به سامانه ی توزیع و انتقال هوا و دستگاههای مصرف کننده از جمله ایجاد رسوب و خوردگی و افزایش هزینه های تعمیرات قطعات و تجهیزات پنوماتیکی و کاهش کیفیت در تولیدات شود .

هوای خروجی از کمپرسور مقداری گرمتر از هوای محیط است با گذشت زمان هوا در مخزن خنک می شود و بخار آب موجود در هوا، به مایع تبدیل شده و در مخزن جمع می شود.

هر چقدر دما بالا تر باشد هوا می تواند مقدار بیشتری آب را در خود نگه دارد. با پایین آمدن دما، توانایی هوا در نگهداری رطوبت کاهش می یابد و آب از هوا جدا می شود.

دمایی که در آن بخار آب به مایع تبدیل می شود را اصطلاحأ نقطه شبنم میگوییم و کاربرد نقطه شبنم در این خشک کن ها 3°C می باشداین بدان معناست که تا 3°C، رطوبت در هوای فشرده وجود ندارد مگر اینكه در فشار اتمسفر دمای هوا از 3°C درجه كمتر شود. ‏ با این سیستم دستیابی به نقطه شبنم اتمسفریك (C°3+) امكان‌پذیر است.‏

خشک کن های تبریدی که با استفاده از فرآیند سردسازی توسط لوله های مسی حاوی گاز که درون آنها تعبیه شده ، با پایین آوردن دمای هوای فشرده (C°3+) ،بخار اب موجود در هوا را طی فرآیندی به مایع تبدیل کرده و توسط شیرهای تخلیه خارج میکنند. سپس با گرم کردن مجدد هوای فشرده جهت رسیدن دمای هوای فشرده به دمای محیط ، هوا کاملا خشک می شود.

استفاده از درایر تبریدی به عواملی چون :شرایط اقلیمی کشورمان و ارتفاع از سطح دریا ،فشار کاری ،محل نصب بستگی دارد.

از نظر اقتصادی آن چه کارآمد بودن یک سیستم را تعیین میکند هزینه های عملیاتی است و نه هزینه های سرمایه گذاری. لذا استفاده از فیلتراسیون در اين سيستم، باعث کاهش هزینه نگهداری و سرويس اين دستگاه ها شده ،در نتیجه مصرف اين سری محصولات به طرز چشمگيری در صنايع مختلف مشهود می باشد.

ویژگی های خشک کن کمپانی ورتکس سری VKE :


– شاخص نقطه شبنم کنترل دیجیتالی نصب بر روی درایر ( بصورت اختیاری )
– کاهش حجم و استفاده بهینه از تمام فضای داخلی
– مبدل حرارتی آلومینیومی استاندارد
– فشار خیلی پایین (mbar100) و کارایی بالا
– تخلیه اتوماتیک آب
– سیستم های الکتریکی جدا از سرد کنها می باشد.
– هیچگونه سیستم الکتریکی در اطراف سردکنهای درایر وجود ندارد جعبه الکتریکی دارای پوشش اضافه که خارج درایر قابل دسترسی می باشد را داراست و نیازی به بازکردن پنل درایر جهت دسترسی به جعبه برق نمی باشد.
– دسترسی آسان به اجزا سرد کن در یک ثانیه توسط قابهای بدون پیچ
– مصرف کم انرژی
– میکرو فیلتر اولیه و ثانویه با جذب یک و یک صدم میکرون داخل درایر نصب می باشد.
– حداکثر شرایط کاری : دمای محیط C° 60و دمای هوای ورودی C°70با فشار 16bar