• کمپرسور اسکرو دور متغیر سری VSD

کمپرسور اسکرو دور متغیر سری VSD

کمپرسور اسکرو دور متغیر سری VSD


کار اصلی کمپرسور ها این است که با صرف انرﮊی مکانیکی فراوانی هوا را به یک حجم کوچک متراکم می کند و باعث افزایش فشار می شود. معمولاً گاز پر فشار خروجی از کمپرسورها را از یک سیسنم خنک کننده عبور می‌دهند تا دمای گاز دوباره به حد معمولی باز گردد. یکی از انواع کمپرسورها کمپرسور سرعت متغیر است.
کمپرسور در حدود 7 الی 8hp انرژی الکتریکی برای تولید هوای فشرده در ابتدای خط تولید مصرف میکند و در یک سرعت ثابت و پایان خط حدود hp1 انرژی مفید تحویل مصرف کننده میدهد . در برخی موارد ممکن است جریان هوا گاهی اوقات بیشتر از مقدار مورد نیاز باشد و یا بیش از یک کمپرسور با خروجی های متغیر نیاز باشد.
کمپرسور اسکرو دور متغیر سری VSD با سرعت متغیر این امکان را دارد که توسط اینورتر به صورت هوشمند میزان فشار وارد شده به موتور را تشخیص داده، متناسب با همان فشار، به موتور جریان می دهد بر مبنای حجم مورد نیاز، هوای فشرده تولید میکند. این کمپرسور ها زمانی گزینه مناسبی است که به طور متوسط بین 50-80%حداکثر ظرفیت خود کار کند.
در نتیجه یک کمپرسور دور متغیر در جواب به تغییرات فشار با تغییر در سرعت به منظور نگهداشتن فشار هوا در یک سطح ثابت کار میکند.در صورت افزایش فشار بیش از حد مورد نیاز ،اینورتر باعث کاهش دور الکترو موتور و درنتیجه کاهش تولیدی هوای فشرده و نگهداشتن فشار هوا در یک سطح ثابت می شوند و در صورت کاهش فشار هوا بصورت عکس عمل میکنند.
طراحی خاص کمپرسور های VSD کمپانی ورتکس(VORTEX) شامل کابینت جداگانه سرد باعث کارایی کمپرسور تا حداکثر °C 45محیط میکند و تعمیر و نگهداری ساده تر را برای شما به ارمغان می آورد. در نهایت یک چرخه کامل و یکپارچه هوا در این مدلها دیده میشود.

شرکت هواتک صنعت آرنا نماینده رسمی شرکت ورتکس(VORTEX) می باشد و شما می توانید جهت تهیه کمپرسور اسکرو دور متغیر سری VSD با بخش فروش ما تماس حاصل فرمائید.

از ویژگی های کمپرسور اسکرو دور متغیر سری VSD میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- به علت عدم وجود کار غیر ضروری ،کمپرسور های دور متغیر کمپانی ورتکس قادر به کاهش مصرف انرژی تا 35% یا بیشتر می باشد و هزینه های کمپرسور می تواند تا 25% کاهش داشته باشد. در کل هزینه اضافی بابت خرید VSD نسبت به کمپرسو رهای دور ثابت پس از یک یا دوسال بدست می آید.

2- ذخیره انرژی 25-35%

3- عدم فشرده سازی هوا بیشتر از احتیاج

4- عدم هرگونه فاز تلف شده

5- استارت نرم و حذف اوج در استارت

6- عدم فشرده سازی هوا در حداکثر فشار مورد نیاز در نتیجه جلوگیری از اتلاف انرژی

7- هزینه های نگهداری کم و عمر سرویس ها طولانی تر

8-کمپرسور اسکرو دور متغیر سری VSD کمترین نیاز را به تامین و نگهداری دارند

9- مدلهای بزرگتر از 132KW مجهز به کنترل سرعت یک به یک از کوپل مستقیم می باشند

منبع: وب سایت ورتکس(VORTEX)

کمپرسور اسکرو دور متغیر سری VSD
کمپرسور اسکرو دور متغیر سری VSD