• کمپرسور اسکرول بدون روغن سری VOF

کمپرسور اسکرول بدون روغن سری VOF

کمپرسور اسکرول بدون روغن سری VOF

کار اصلی کمپرسور ها این است که با صرف انرﮊی مکانیکی فراوانی هوا را به یک حجم کوچک، متراکم می کنند و باعث افزایش فشار می شوند. معمولاً گاز پر فشار خروجی از کمپرسورها از یک سیستم خنک کننده عبور داده می شود تا دمای گاز دوباره به حد معمولی باز گردد. حجم گازي كه بايد متراكم شود بستگي به ميزان حرکت پیستونها و یا چرخش روتورهای كمپرسور دارد. کمپرسور در حدود 7 الی 8 hp انرژی الکتریکی برای تولید هوای فشرده در ابتدای خط تولید مصرف میکند و در پایان خط حدود hp 1 انرژی مفید تحویل مصرف کننده میدهند.

در بسیاری از كمپرسورها، فشرده سازی هوا توسط كمپرسور در محفظه هواساز در مجاورت روغن انجام می گیرد. حضور روغن در هوای خروجی از كمپرسورها در برخی صنایع به دلیل مجاورت با محصول و احتمال آلایندگی (صنایع غذایی، دارو سازی، نساجی وصنایع رنگ) و یا تاثیر بر كاركرد مطلوب تجهیزات پنوماتیك و ابزار دقیق (صنایع نفت و گاز ، نیروگاهی و …) مشكل ساز خواهد بود. بنابراین براي بخش هايي كه با هم درگير هستند از جنس هاي ويژه اي چون گرانيت استفاده مي شود تا دماي زياد حاصل از اصطكاك را خنثي نمايد. در اين كمپرسورها ذرات روغن در هواي خروجي وجود نخواهند داشت و هواي پاك توليد خواهند كرد. در کمپرسور هـای اکسیژن، وجــود روغن در سیــال باعـث انفجــــار مــی گردد و لـذا در اینگونه موارد حتمــا باید از کمپرسور بدون روغن استفاده کـرد تا از عدم وجود روغــن در هوای خروجی اطمینان حاصل نمود .

از این رو کمپانی ورتکس(VORTEX) تصمیم به تولید کمپرسور های بدون روغن گرفته و استفاده از کمپرسور های هوای بدون روغن نیاز به استفاه از ترکیباتی از نوع فیلترها که کاملاموثر هم نمی باشند را در سیستم هوای فشرده برطرف می سازد . این نوع جدید از کمپرسور قابل اطمینان، بی صدا، توانا در تولید هوای بدون روغن می باشد.

در این مدل از هواساز فشردگی نهایی به تدریج و بدون تماس قطعات فلزی از طریق یک المنت مارپیچی ثابت و یک المنت چرخشی صورت می پذیرد. این چرخش بطور مداوم می باشد بنابراین باعث تولید مداوم هوا می شود. مدلهای VOFS قابل اطمینان و کم هزینه می باشند. این رده از 1.5 -22 kw با، یا بدون مخزن و خشک کن می باشند. یکی از این نمونه کمپرسورها، کمپرسور اسکرول بدون روغن سری VOF می باشد که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

شرکت هواتک صنعت آرنا نماینده رسمی شرکت ورتکس(VORTEX) می باشد و شما می توانید جهت تهیه کمپرسور اسکرول بدون روغن سری VOF با بخش فروش ما تماس حاصل فرمائید.

از ویژگی های کمپرسور اسکرول بدون روغن سری VOF میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– بدون روغن و عاری از مشکلاتی که در کمپرسور های با روغن می باشد.
– واحد هایی با نصب و راه اندازی ساده بی صدا و براحتی در هر جایی قابل نصب می باشند
– نگهداری آسان، ذخیره انرژی

ترکیب چند واحد همزمان قابل اجرا می باشد. با طراحی ساده دسترسی به تمام قطعات را مهیا ساخته در این نوع کمپرسور های چندتایی میتوان تنها یک واحد را راه اندازی کرد یا همزمان تمام واحد ها زیر بار باشند و این امر باعث ذخیره انرژی می شود.

– تولید هوای بسیار پاک و صدای کم از مزیت های کمپرسور اسکرول بدون روغن سری VOF می باشد.
– هوای تولید شده توسط این کمپرسور ها پاک تر از استاندارد و با کلاس کیفیتی یک بوده بنابراین در صنایع مختلف که احتیاج به هوای عاری از روغن دارند مورد استفاده قرار می گیرند.
– علاوه بر ساختار مستحکم و توانایی بالا در تامین هوای فشرده، واحد هواساز دستگاههای اسکرول از طراحی و مکانیسم بسیار ساده ای تشکیل شده اند. دوام فوق العاده و قطعات کوچک طراحی شده برای تولید نیروی لازم، رضایت شما را برای استفاده از این دستگاه فراهم می کند.
– این دستگاهها با قدرت 110 اسب بخار و بیشتر دارای سیستم کنترلی قابل تنظیم می باشند و امکان صرفه جوئی در مصرف برق را فراهم می کند. سرویس و نگهداری (بیشتر از 20,000ساعت) مکرر، باعث صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری می شود.

منبع: وب سایت ورتکس(VORTEX)

کمپرسور اسکرول بدون روغن سری VOF
کمپرسور اسکرول بدون روغن سری VOF
کمپرسور اسکرول بدون روغن سری VOF